dinsdag 14 februari 2012

De droom en de trein

Ik droomde een

trein die op tijd

het station kwam

binnenrijden


Hij vertrok het

voorgeschreven

uur precies als

het spoorboekje


Ik had alle

plek van deze

wereld een schoon

toilet wachtte


Het kaartje dat

klopte een knip

knipoogde met

de conducteur


Tot ik opschrok

een stem zei dat

de trein niet meer

verder zou gaan


De bussen zijn

besteld volgde

erachteraan

geruststellend


Ik stond op een

koud station en

wilde mijn droom

verder dromen


De massa van

mensen deinde

van perron naar

perron vergeefs


Ik zocht snel een

uitweg met de

trein die aankwam

op het perron


Ik vluchtte in

het treinstel de

storing was

opgeheven


Mijn droom reed snel

voorbij de weg

droop misverstand

en vertraging


De aankomst is

een utopie

de reis houdt zijn

mond verder dicht


Published with Blogger-droid v2.0.4

Geen opmerkingen:

Een reactie posten