maandag 6 september 2010

Licht wint van wolkenpluk

Het spel van het licht
Het ritueel van de man die uit het raam hangt voor een foto begint steeds eerder op de avond. Ik combineer het nu als ik mijn dochter naar bed breng. Dan spring ik heel even naar boven, hang uit het raam en druk op de knop.

Veel meer is het niet. Dan raak ik altijd weer getroffen door het beeld dat weer zo anders is dan vanuit mijn gezichtspunt. Net als dat ik plaatje uit het raampje bij de trap ook net iets mooier vind. Maar daar kun je de hand niet goed naar buiten krijgen, zodat ik maar uit het raam hang.

Dan twijfel ik vanavond tussen 2 plukken en deze is het geworden. Less is more. En dat geldt zeker voor een zonsondergang. Het spel met het licht heeft het gewonnen en niet de wolkenpluk die zo mooi boven de bomen hangt.

Zo gaat dat nu eenmaal, je hebt winners en verliezers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten